Cutting Edge Kulturskole og Praksiskonferansen blir digitale arrangement
KRISTIANSAND: Både forskningskonferansen Cutting Edge Kulturskole og den tilhørende Praksiskonferansen blir arrangert digitalt. Påmeldingsfrist for Cutting Edge, som arrangeres 17. og 18. februar, er 15. februar kl. 23.59, mens 15. februar kl. 12.00 er påmeldingsfristen for Praksiskonferansen, som arrangeres 16. februar.
Praksiskonferansen er gratis å delta på, mens Cutting Edge Kulturskole koster 460 kr å delta på.
> Mer info og påmelding for Cutting Edge på cuttingedgekulturskole.uia.no
Påmeldingsfrist: 15. februar kl. 23.59 - Ny frist!
> Påmelding for Praksiskonferansen 2022
> Programmet for Praksiskonferansen 2022 (PDF)
Påmeldingsfrist: 15. februar kl. 12.00.
Det er Nordisk nettverk for kulturskolerelatert forskning som i samarbeid med Universitetet i Agder arrangerer Cutting Edge Kulturskole 2022 (opprinnelig planlagt som Cutting Edge Kulturskole 2021).
Praksiskonferansen, også omtalt som en praksisutviklende konferanse, er det Norsk kulturskoleråd som arrangerer – sammen med arrangørene av Cutting Edge Kulturskole: Nordisk nettverk for kulturskolerelatert forskning og Universitetet i Agder.
På nettsida til Cutting Edge Kulturskole 2022 finner du nå et fyldig program for fagkonferansen.
Praksiskonferansens innhold
Dette heldagswebinaret retter seg mot alle som er interessert i kunnskapsutvikling og forskning for utvikling i kulturskolen, og tilbyr blant annet innblikk i mange pågående forsknings- og utviklingsprosjekt. Du kan delta på webnaret som enkeltperson eller som et samla kollegium.
Første del av webinardagen åpner med informasjon om Norsk kulturskoleråds strategi for forsknings- og utviklingsarbeid, ved Anders Rønningen, FoU-leder i Kulturskolerådet.
Deretter presenteres DiSkometoden – en nettressurs for dialogiske kunstbesøk, ved Kari Holdhus, professor ved Høgskulen på Vestlandet.
Videre presenteres Reisen, som beskrives som et annerledes teaterprosjekt. Presentasjonen er ved Mali Hauen, rektor ved Tynset kulturskole og ph.d-kandidat, og Siri Beate Fossum, teaterisntruktør/skuespiller.
Siste del av webinaret har fokus på prosjektet Forskning på egen praksis, som Norsk kulturskoleråd er ansvarlig for. Formålet med prosjektet er å framskaffe forskningsbasert kunnskap om praksisutvikling i kulturskolefeltet. Norsk kulturskoleråd har valgt ut 14 kulturskoleansatte til deltakelse i prosjektet Forskning på egen praksis.
På webinaret blir det to parallelle sesjoner med presentasjoner av Forskning på egen praksis-prosjektene.
Les mer om Forskning på egen praksis i nyhetssak på kulturskoleradet.no her